نقدهای آنلاین (Online Reviews)
نوشته شده توسط : noor

احتمالا پیش‌تر با انواع نقد برخورد داشته‌اید. حتی ممکن است خودتان قبلا نقد یا پیشنهادی را نوشته باشید. اما در سئوی محلی چه نوع نقدی مهم است؟

مشخصا، کسب و کارهایی که قصد دارند در جستجوهای محلی رتبه کسب کنند، باید روی نقدهای آنلاین درباره کسب و کارهای محلی تمرکز کنند. دقت داشته باشید که این نقدها با نظرات و نقدهای موجود در سایت‌هایی مانند دیجیکالا تفاوت دارند.  چگونه سئو را شروع کنیم؟ در سئوی محلی، تمرکز ما روی نقدهایی است که محتوای آن‌ها درباره محصولات و خدماتی است که کسب و کارهای محلی ارائه می‌دهند. مانند رستوران‌ها، لوله‌کشی‌ها، نجاری‌ها، دفاتر حقوقی و غیره. یکی از نظرات، نظرات نوشته شده در نقشه گوگل است.

چرا کسب و کارهای محلی به نقدهای آنلاین نیاز دارند؟

بسیاری از کسب و کارها، تمایل چندانی به دریافت نقد و بررسی از سوی کاربرانشان ندارند. چرا که می‌ترسند نتوانند به خوبی از عهده این کار برآیند و یا تلاششان به دریافت نقدهای منفی منجر شود. اما واقعیت این است که دریافت نظرات و نقد مشتریان می‌تواند باعث کسب رتبه‌های بهتر در جستجوی محلی شده و میزان اعتماد مخاطبان را افزایش دهد.

البته که بهتر است قبل از اینکه اقداماتی برای دریافت نقد از سوی کاربرانتان انجام دهید، مطمئن شوید محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند. هرچند که بهترین کسب و کارها هم ممکن است چند نقد منفی معدود دریافت کنند. اما واقعیت این است که اگر محصول یا خدمات شما کیفیت پایینی دارد، بهتر است خیلی به فکر نقد و نظرات کاربران نباشید.

در سئوی محلی، نقدهای آنلاین سه کار انجام می‌دهند:

  • کسب رتبه‌های بهتر در جستجوهای محلی
  • تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار، با جلب اعتماد آن‌ها
  • نشان دادن اهمیتی که برای مشتریانتان قائلید (با پاسخ دادن به نظرات و نقدهایشان)

بر کسی پوشیده نیست که داشتن نقدهای خوب برای هر کسب و کار محلی مفید است. شهرت و شناخته شده بودن در فضای آنلاین به سرعت به یکی از فاکتورهای حیاتی کسب و کارها تبدیل شده است.

نقدهای آنلاین جای معرفی‌ها و پیشنهادهای سابق را که افراد به یکدیگر می‌کردند گرفته‌اند. امروزه کاربران انتظار دارند که یک کسب و کار تعداد قابل قبولی از نقد و بررسی‌های آنلاین داشته باشد تا بتوانند به آن‌ها اعتماد کرده و از آن‌ها خرید کنند.

زمانی بود که داشتن چند ستاره در نقدهای گوگل کافی بود تا نظر کاربران را به خود جلب کنید. اما امروز باید تلاش بیشتری بکنید و فاکتورهای بیشتری را در نظر بگیرید:

  1. کلمات کلیدی: مطالعات نشان می‌دهند که در صورت استفاده کاربران از کلمات کلیدی مناسب در نقدهایی که برای یک کسب و کار می‌نویسند، گوگل بسیار بهتر می‌تواند آن کسب و کار را به یک حوزه کاری مشخص مرتبط کند. بنابراین بسیار مهم است که افرادی که برایتان نقد و بررسی می‌نویسند از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنند.
  2. تازگی: بیشتر کاربران توجه چندانی به نقدهایی که بیش از 6 ماه پیش نوشته شده‌اند ندارند. پس بهتر است به طور مستمر توسط کاربرانتان نقد و بررسی نوشته شود.
  3. امتیاز ستاره‌ای: تنها 53 درصد از کاربران به کسب و کارهایی با امتیاز کمتر از 4 ستاره اعتماد می‌کنند.
  4. پاسخگویی: بیشتر کاربران تمایل دارند در صورتی که نقدی می‌نویسند و یا سوالی می‌پرسند، پاسخشان را از طرف آن کسب و کار دریافت کنند. حتی کاربرانی که خودشان نقدی نمی‌نویسند، با مطالعه نقدهای یک کسب و کار ترجیح می‌دهند ببینند که به نقدها پاسخ مناسب داده شده است.

طبیعتا هیچ کس تمایل ندارد که یک نقدی منفی درباره کسب و کارش را ببیند و یا به آن پاسخ دهد. اما بررسی و پاسخگویی مداوم به نقدها، امری کلیدی در کسب رتبه در جستجوهای محلی و در نتیجه فاکتوری مهم در سئوی محلی به شمار می‌رود.

چطور می‌توان نقدهای بیشتری دریافت کرد؟

حالا که به اهمیت داشتن نقد و بررسی‌های آنلاین برای یک کسب و کار پی بردیم، باید دید چگونه می‌توان کاربران و مشتریان را به نوشتن نقد تشویق کرد.

راه‌هایی برای این کار وجود دارد که وجه مشترک بین تمامشان این است که باید از مشتریانتان درخواست کنید به شما امتیاز داده و برایتان نظر یا نقدی بنویسند. راه‌هایی همچون درخواست مستقیم در هنگام فروش، فرستادن ایمیل(در صورتی که به ایمیل مشتریانتات دسترسی داشته باشید)، ارسال پیامک، و یا حتی قرار دادن یک لینک یا QR Code روی کارت ویزیت یا بسته بندی محصولاتتان که به صفحه‌ای هدایتشان کند که برایتان نقد بنویسند. مطالعات نشان می‌دهند که بیش از 76 درصد کاربران، تنها در صورتی اقدام به نوشتن نقد برای یک کسب و کار می‌کنند که از آن‌ها خواسته شود این کار را بکنند.

در عین حال باید دقت کنید که برای گرفتن نتیجه دلخواه، باید درخواستتان را محترمانه، حساب شده و کوتاه مطرح کنید. همچنین می‌توانید با ارائه گزینه‌های مختلف برای نوشتن نقد، پروفایل متنوع‌تر و گسترده‌تری از نقد و بررسی‌ها برای خود ایجاد کنید.

برخی از مهمترین سایت‌هایی که کاربران امکان ثبت نقد آنلاین کسب و کارها را دارند به شرح زیر است. لیست زیر تنها شامل گزینه‌هایی است که برای کاربران ایرانی در دسترس هستند.

  • Trustpilot
  • Foursqaure
  • TripAdvisor (مخصوص حوزه گردشگری)




:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: